غول
غول ها نیروهایی قوی هیکل و بزرگ در کلش اف کلنز هستند که توانایی وارد کردن خسارتی بزرگ را به سازه های دشمن دارا هستند. اما با توجه به فضایی که برای تمرین و تشکیل خود اشغال می کنند برتری این خصلت شان بسیار کم رنگ می شود!
اولویت غول ها سازه های دفاعی دشمن است.با توجه به سلامتی بالای جسمانی معمولا کاربران از آنها به عنوان اولین نیرو ها جهت هجوم به قبیله ی دشمن استفاده می کنند تا علاوه بر تسریع امر نابود سازی سازه های دفاعی دشمن به نوعی از نیرو های ضعیف تر حمایت کنند.


استراتژی هجومی:

پر کردن اردوگاه با ترکیب غول ها و کمانداران یک استراتژی ایده آل است . آنها با هم می توانند به راحتی بیس دشمن را با خاک یکسان کنند. در حالی که آرچر ها در حال نابودی سازه های رقیب هستند غول ها را برای نابود سازی برج های دفاعی حریف بفرستید. 

در ابتدای حمله چند غول را در نزدیکی خمپاره انداز ها و برج های جادوگر بفرستید. به محض اینکه خمپاره انداز ها شروع به آسیب رسانی به غول ها کردند تعداد قابل نیازی دیوار شکن را برای حمایت از غول ها بفرستید تا بتوانند از دیوار ها رد شده و کار خمپاره انداز ها را یکسره کنند. به محض اینکه ماموریت غول ها به اتمام رسید ( انهدام خمپاره انداز ها و برج های جادوگر) نیرو های ضعیف تر از لحاظ جسمانی همانند جن ها و آرچر ها را به میدان نبرد بفرستید. غول ها سلامتی بالایی دارند اما بسیار کند حرکت می کنند و همین نقطه ی ضعف آنها باعث کاهش قدرت هجومی آنها می شود به همین دلیل بهتر است غول ها به طور گروهی رها شوند و برای پشتیبانی شان از " فرشته ی شفا دهنده " استفاده شود. 

البته باید توجه داشت که شفا دهنده در مقابل ضد هوایی های حریف بسیار آسیب پذیر است . 

اگر چند عنصر دفاعی رقیب در نزدیکی همدیگر قرار گرفته باشند ، به طوری که همزمان توانند به سمت غول ها شلیک کنند به راحتی می توانند غول ها را از پای در بیاورند. 

در مجموع غول ها به دلیل سلامتی بالاتری که دارند نیرو های انحرافی بهتری نسبت به بربر ها هستند .

استراتژی دفاعی:

با توجه به توضیحاتی که در مورد خصوصیات هجومی شان گفته شد ، حرکت غول های دشمن قابل پیش بینی خواهد بود! 

تله های فنری را در مکان هایی قرار دهید که به نظرتان دشمن غول هایش را از آن ناحیه خواهد فرستاد! 

با توجه به قدرت و سلامتی بالا، غول ها نیرو هایی محبوب برای قلعه هستند زیرا بر خلاف کمانداران و بربر ها با طلسم رعد رقیب به یکباره از بین نمی روند! از طرفی نابودی آنها زمان بیشتری را از حریف می گیرد. با این حال مشکل اصلی استفاده ی آنها به عنوان سربازان قلعه برای دفاع این است که هر غول پنج فضای قلعه را اشغال می کند. 

اگر سربازان حریف آنقدر قوی باشند که بتوانند با یک ضربه ،غول را از پای در بیاورند بهتر است به جای هر یک غول، پنج بربر را در قلعه داشت. این امر باعث می شود نیرو های حریف برای از بین بردن پنج بربر مجبور باشند پنج بار ضربه بزنند.


 

LEVEL 1

 

شکل سطح 1 و 2 غول شبیه به هم می باشد.

 

LEVEL 3

 

شکل سطح 3 و 4 غول شبیه به هم می باشد.

 

LEVEL 5

 

LEVEL 6

 

LEVEL 7

 

 

 LEVEL 8

نکته:

1-غول در زمان حمله فقط به دفاعی دشمن صدمه میزند و کاری به ساختمان های دیگر ندارد فقط زمانی که دیوار روبروی آن باشد آن دیوار را خراب و سپس دفاعی نزدیک به خود را تخریب می کند.

2-همچنین در زمانی که آرچر کویین و کینگ بربرین و نیروهای کلن کاستل به جیانت حمله کنند هیچ گونه عکس العملی نشان نمیدهد تا زمانی که همه غول بمیرند.

 

جدول هزینه ساخت و ارتقاء غول :

 

سطح مقدار صدمه در ثانیه مقدار صدمه در حمله مقدار خون هزینه ساخت هزینه ارتقاء(الکسیر) زمان ارتقاء سطح آزمایشگاه مورد نیاز
1 11 22 300 250 N/A N/A N/A
2 14 28 360 750 100,000 1 روز 2
3 19 38 430 1,250 250,000 2 روز 4
4 24 48 520 1,750 750,000 3 روز 5
5 31 62 670 2,250 2,250,000 5 روز 6
6 43 86 940 3,000 5,000,000 10 روز 7

7

8

50

57

100

114

1,100

1.260

3,500

4.000

8,000,000

9.500.000

 12 روز

14 روز

8

9