جادوگر
جادوگر (Wizard) یک نیروی جادویی وحشتناک در میدان جنگ است که یک ردای بلند بر تن دارد. جادوگر از نظر حمله ای بسیار به کماندار شبیه است به طوریکه می تواند از فاصله ی دور و از پشت دیوار به هدف اسیب بزند. آنها گلوله های آتشی که قدرت و خسارت زیادی دارد را پرتاب می کنند
اما به دلیل قدرت جسمانی تقریبا کمی که دارد باید مورد حمایت قرار بگیرد. معمولا از چند جادوگر به طور گروهی برای افزایش قدرت تخریبی بهره می برند( همانند کمانداران).
استراتژی هجومی:
  • در برابر چند حمله ی انفجاری جادوگر سلامتی قابل قبولی دارد اما سازه های دفاعی تمرکزی ( توپخانه ، خمپاره انداز و برج ها) مشکلات اصلی برای جادوگر هستند. با توجه به ناپایداری در برابر چند شلیک خط آتش دشمن ، جادوگر ( همانند آرچر) نیاز به نیرویی با قدرت جسمانی برتر مثل غول نیاز است تا کمی از خط آتش دشمن در امان باشد.( از پیکا و فرشته ی شفا دهنده هم می توان برای حمایت از جادوگر بهره برد.)
  • توانایی ضربه زدن از پشت حسار دیواری حریف و همچنین ایجاد فاصله از هدف، جادوگر را یک نیروی مفید در حملات معرفی می کند.
  • جادوگر نیروی ایده آلی برای از بین بردن نیرو های قلعه ی دشمن است. زیرا آتش انفجاری ای که تولید می کند می تواند خیلی زود نیرو های دشمن را نابود کند. با یک یا دو جادوگر نیرو های قلعه ی دشمن را در یک نقطه متمرکز کنید و سپس با طلسم رعد و برق کارشان را یکسره کنید.
  • یک تاکتیک قوی این است که دو فرشته ی شفا دهنده را برای حمایت از گروه های جادوگر به میدان بفرستید.
  • درست است که جادوگر نیروی تخریبی باور نکردنی ای دارد و فقط 4 فضا را در اردوگاه اشغال می کند اما در مقابل بمب های غول پیکر و تله های فنری بسیار شکننده است. برای حفاظت از آنها همه شان را بلافاصله در یک نقطه رها نکنید و سعی کنید در خطوط مختلفی آنها را به میدان بفرستید.

استراتژی دفاعی:

  • جادوگران در کلش اف کلنز نیروهای تدافعی فوق العاده ای برای قرارگیری در قلعه هستند زیرا می توانند از پشت دیوار های خودی به دشمن ضربه وارد کنند.
تفاوت های سطوح ارتقاء:
  • زمانی که اولین جادوگر را به استخدام در می آورید لباسش آبی آسمانی،چکمه اش مشکی وکمربندش قهوه ای است.
  • سطح سوم: لباس بنفش ، چکمه ها بنفش .
  • سطح چهارم: در این سطح جادوی او از شکل توپ های آتشین به شکل شلیک های رعد و برقی تغییر می کند.
  • سطح پنجم: جادوگر تماما مشکی می پوشد(به استثناء کمربند قهوه ای)
  • سطح ششم: لباس و چکمه هایش شرابی رنگ و سگک کمربندش نارنجی رنگ می شود. چشمانش هم به همراه رنگ جادویش طلایی می شود.

سایر دانستنی ها :
  • اگر اردوگاه ها ( ظرفیت گنجایش 60 جادوگر) و قلعه(8) تا بالاترین سطح ارتقاء داده شده باشند می توان در مجموع 68 جادوگر را برای هجوم به قبیله ی دشمن در خدمت گرفت.
  • در بالای هر برج جادوگر یک جادوگر مستقر شده است که دیگر نیاز به تمرین ندارد.
  • بر اساس فضای اشغالی ، جادوگر بیشترین قدرت تخریبی را دارد.( جادوگر سطح ششم قدرت تخریبی 180واحد در ثانیه را دارد که با توجه به 4 واحد فضای اشغالی قدرت تخریبی اش می شود 45 که در مقایسه با قدرت دوم که جن ها هستند( جن سطح ششم قدرت تخریبی 42 واحد در ثانیه را داراست) وضعیت بهتری دارند.
  • روز 28 آگست 2014 کمپانی " سوپر سل " دو تریلر در باره جادوگر ساخت. یکی در مورد مدل موی آفریقایی اش و دیگری در مورد جادویش.
خصوصیات جادوگر (Wizard) :
  • هدف مورد علاقه : همه
  • نوع حمله : پرتاب گلوله آتش به اهداف زمینی و هوایی و انفجار تا شعاع ۰٫۳ بلوک
  •  میزان اشغال فضا : ۴ اسلات
  •  مدت زمان آموزش (ساخت) : ۸ دقیقه
  •  سرعت حرکت : ۱۶
  •  سرعت حمله : ۱٫۵ ثانیه
  •  سطح پادگانِ (Barrack) مورد نیاز : ۷
  •  بُرد : ۳ بلوک

مشخصات